L’objectiu del Grup d’Exportació és ajudar les empreses a expandir-se a un mercat internacional de manera eficient i segura amb el suport d’un expert en exportació extern (és un Export Manager independent) i compartit entre les diferents empreses del grup, tant pel que fa a les seves desepeses de gestió com a les hores de dedicació a cada empresa.
Les empreses del grup (entre 3 i 4 empreses) no poden ser competidores entre elles i, quant més complementàries siguin entre elles, més profitosa serà la tasca de l’Export Manager compartit. Tot i així, aquesta complementarietat no és condició necessària per a participar en el programa.
La internacionalització involucra múltiples etapes que van des de la investigació de mercat fins a la logística, el màrqueting i el compliment legal, cadascuna amb els seus desafiaments únics que han de ser gestionats per personal local.
Proveïr les empreses amb professionals especialitzats en els mercats de destinació que actuin com a consultors, representants o agents comercials que s’encarreguin de tots aquests aspectes és crucial.
Aquests professionals ajudaran les empreses a entendre el mercat local, complir amb les regulacions, establir relacions comercials i desenvolupar estratègies d’entrada.
Per què contractar el programa?
1. Reducció de Riscos: Exportar comporta riscos, però amb el suport d’un expert i una planificació rigorosa, podràs minimitzar les dificultats de mercat, legals, logístiques i culturals que poden sorgir.
2. Creixement de les Vendes: Obrir-te a mercats internacionals pot significar un augment significatiu de la facturació i un flux constant de noves oportunitats comercials.
3. Millora de la Competitivitat: Internacionalitzar-se et permet diferenciar-te de la competència local, augmentant la resiliència del teu negoci en mercats diversos.
4. Accés a Recursos i Coneixements Especialitzats: Accediràs a recursos i coneixements exclusius sobre exportació, normativa internacional i finançament, així com a assessorament personalitzat segons les teves necessitats.
1. EMPRESES PARTICIPANTS
Poden ser potencials empreses participants:
A. Micro o Petites empreses que volen internacionalitzar-se, però no saben com fer-ho i no disposen ni de personal per poder dedicar-se’n ni de grans recursos econòmics per a invertir en la contractació dels serveis d’un professional expert en exportació.
B. Mitjanes o Grans empreses que ja disposen del seu propi personal d’exportació, però no el volen destinar a la prospecció i introducció en un nou mercat internacional per no allunyar-los de la seva tasca habitual en els mercats consolidats.
2. COORDINADOR DEL GRUP
El paper de l’entitat gestora, en aquest cas, Connect-IN. Essencialment, coordina que el grup funcioni correctament i s’encarrega de provisionar totes les necessitats de les empreses del grup, ja siguin els paquets de serveis auxiliars (finançament, màrqueting, logística, subvencions disponibles, etc.), com coordinar les reunions internes de seguiment, la recerca de l’Export Manager i la selecció final de les empreses integrants del grup.
3. EXPORT MANAGER
Les principals tasques de l’Export Manager són:
Aquest enfocament permet que cada empresa se centri en la producció i la gestió del seu negoci mentre que l’Export Manager del grup s’encarrega de les tasques comercials i de promoció en mercats estrangers.
4. PROVEÏDORS AUXILIARS
Cobreixen les necessitats auxiliars que poden tenir les empreses durant tot el seu procés internacional en el mercat de treball dins del programa. Per exemple, necessitats de finançament, de màrqueting, de logística, i de subvencions.
Aquests serveis es contractaran, amb condicions especials per ser empreses del grup, de manera individual (aquelles empreses que els necessitin) o conjunta (si són d’interés per a totes les empreses del grup).
• Optimització de recursos: Compartint costos i recursos amb altres empreses, és possible reduir la despesa en fires, estudis de mercat i accions promocionals, fent l’exportació més assequible.
• Creixement accelerat: La col·laboració amb altres empreses del grup permet compartir coneixements, millors pràctiques i eines que afavoreixen un creixement internacional més ràpid i sostingut.
• Augment de la confiança i la seguretat: Formar part d’un grup crea un entorn de confiança i recolzament, on cada membre pot aportar la seva experiència i ajudar a superar dificultats.
• Increment de la visibilitat: Participar en fires i missions comercials de forma conjunta dona més presència i visibilitat a cada empresa, facilitant contactes comercials i atracció de clients en mercats estrangers.
DURADA DEL PROGRAMA:
– 2 anys (1 any prorrogable a un 2n any)
COSTOS DEL PROGRAMA:
– Inscripció al Grup: 495€+IVA (Preu soci*) / 595€+IVA (Preu no soci). 1 Pagament/Any/Empresa integrant.
– Sou de l’Export Manager: a concretar entre les empreses integrants del grup en el moment de la contractació. Aquest cost serà repartit, a parts iguals, entre totes les empreses del grup.
*Empreses associades a alguna de les 3 entitats fundadores (Centre Metal·lúrgic, Cecot, UPM).