Els Ajuts de Promoció Internacional permeten incentivar que les empreses realitzin actuacions de promoció internacional, especialment les actuacions digitals, per tal d’incrementar el volum i la freqüència de les seves exportacions.
Aquestes activitats poden ser de promoció digital i/o promoció física.
Web i/o e-commerce i creació de continguts d’abast internacional:
Programació i disseny de webs d’abast internacional.
Creació de continguts amb orientació internacional pel web com ara textos, sessions fotogràfiques, infogradies, animacions o vídeos.
Accions del pla de màrqueting digital i campanyes publicitàries internacionals per millorar el posicionament de marca:
Pàgines d’aterratge per campanyes, l’optimització del posicionament internacional a cercadors, desenvolupament de continguts per un blog, gestió de la comunicació a xarxes socials, accions de màrqueting a través del correu electrònic.
Campanyes a xarxes socials, posicionament patrocinat a cercadors o campanyes amb baners a webs internacionals.
Agències o especialistes en comunicació i màrqueting digital per assessorar i desenvolupar accions de màrqueting digital a mercats internacionals.
Participació a mercats electrònics i directoris digitals internacionals:
Quotes d’alta i permanència a mercats electrònics i directoris online internacionals.
Campanyes publicitàries realitzades a mercats electrònics i directoris online internacionals.
Despeses d’agències especialitzades per gestionar i optimitzar la presència en els mercats electrònics:
Estudi de viabilitat per treballar en un o diferents mercats electrònics o selecció dels més adequats.
Procés d’alta, gestió inicial del compte i formació del/s mercat/s electrònic/s.
Alta i optimització de compte en mercats electrònics B2B i/o B2C.
Altres serveis a mida per a la internacionalització digital a través de mercats electrònics.
Participació en actes de promoció internacional fora de l’estat espanyol, com fires, congressos, exposicions, promoció en punt de venda, degustacions, seminaris, entre d’altres:
Despeses vinculades a l’organització de l’actuació com ara el lloguer d’espais, lloguer de mobiliari, decoració i/o contractació d’intèrprets o personal de suport.
Despeses vinculades a l’assistència a fires, congressos o qualsevol acte de promoció internacional: cost de l’entrada (1 entrada/empresa i acte).
Realització dels tràmits necessaris per a certificar/homologar un producte i/o registrar una marca a l’exterior:
Despeses vinculades al procés de certificació, homologació i registre de marca necessaris per a la comercialització internacional de productes, amb excepció de les taxes i l’enviament i devolució/destrucció de mostres després dels assajos.
Aquest ajut està concebit per a potenciar les actuacions de promoció internacional que tenen una despesa considerable per a una empresa. Les empreses agraeixen especialment disposar d’una ajuda per a participar a les fires internacionals i per a implantar les estratègies de màrqueting digital plantejades en els cupons eTrade.
La línia s’adreça a empreses amb experiència exportadora esporàdica, amb l’objectiu que esdevinguin regulars.
• Empreses amb seu operativa a Catalunya: S.L, S.A, Societat Cooperativa (no fundacions)
• Facturació mínima: 250.000€
• Web en mínim un idioma estranger
• Disposar d’un pla de promoció internacional actual (elaborat a partir del 2022)
• Intensitat de la subvenció: 50% del pressupost presentat
• Màxima subvenció: 20.000€
• Despesa mínima per sol·licitar l’ajut: 12.500€
• Subjecte a minimis
• Bestreta del 60%
Connect-IN ofereix el servei de gestió integral dels cupons d’ACCIÓ, que inclou el tràmit de sol·licitud, de gestió de les reclamacions i de justificació.
Cost del servei: 495€ + IVA (preu soci*) / 595€ + IVA (preu no soci).
*Estar agremiat al Centre Metal·lúrgic, a la Cecot o la UPM.